Forum forum klanowe Strona Główna  Forum forum klanowe Strona Główna  
  forum klanowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum forum klanowe Strona Główna->Premiery motocykli->Suzuki Bandit 650 i Bandit 1250 - rewolucja czy ewolucja?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Suzuki Bandit 650 i Bandit 1250 - rewolucja czy ewolucja? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
cordi
PostWysłany: Pią 22:47, 10 Sie 2007 Temat postu: Suzuki Bandit 650 i Bandit 1250 - rewolucja czy ewolucja?


widać lubi to forum

Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z przed kompa



2007.02.08 Terror

Kto nie zna modeli Bandit? Te popularne i niedrogie motocykle można spotkać na drogach od 1995 roku (600), oraz 1996 (1200). Do roku 2006 poddano go stosunkowo niewielkim zmianom mechaniki i wyglądu (wersja N) . Dość drastycznym przeróbkom designerskim poddano wersje S. Teraz Suzuki przedstawia nowe wcielenie GSFa.

Na 2007 rok fabryka Suzuki przygotowała niespodziankę. Słynące z trwałości olejaki, od lat napędzające oba Bandity, zostały zastąpione nowymi jednostkami napędowymi. Teraz każdy motocykl wyposażony jest w całkowicie nowy, specjalnie dla niego zaprojektowany, silnik o pojemności 656/1255 ccm, spełniający normy Euro3. Bandity doganiają zatem inne modele pod kątem nowoczesności jednostki napędowej. Silniki te zaopatrzone w 4 zawory na cylinder i zasilanie wtryskiem paliwa dzięki chłodzeniu cieczą, według producenta, będą się teraz szybciej nagrzewały oraz będą cichsze. Choć zwiększyła się pojemność, to moc silnika 1250 nie różni się znacznie od starszego 1200, za to dostępna będzie ona w niższych zakresach obrotów. Ten mocarz elastyczności dołożył kolejny punkt do palety swych zalet. System Dual Throttle Valve poza takimi zaletami, jak bardziej płynne oddawanie mocy, pozwala zwiększyć możliwe przebiegi silnika. Odlewane ze stopu aluminium tłoki poruszają się w cylindrach pokrytych powłoką zwaną SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), gwarantując lepsze chłodzenie oraz smarowanie w porównaniu do poprzednika. Do tego producent określa silnik jako bardziej kompaktowy. Wreszcie Bandit 1250 otrzymał sześciobiegową skrzynię biegów!! Tego brakowało wielu użytkownikom.

650 dysponuje większą mocą, jednak dostępna ona jest w wyższym zakresie obrotów. W niższym i średnim zakresie pokrywa się z krzywą poprzedniego modelu, dzięki temu jest szansa, że mniejszy Bandyta przestanie być uważany za motocykl do spokojnej jazdy, że będzie można wykrzesać z niego ogień. Sam silnik wykonany w takiej samej technologii, jak 1250 z wszystkimi jej zaletami.

Reszta konstrukcji obu motocykli jest dokładnie taka sama jak w modelach 2006. Rama, zawieszenia, hamulce oraz stylistyka jest nam wszystkim zatem doskonale znana. Swoją drogą ciekawe, jaki wpływ na zachowanie motocykli na drodze będą miały nowe silniki. Cechą, która jest wspólna dla starszych modeli i nowości na 2007 jest niestety także spora masa własna pojazdów. O ile w przypadku większego Bandita jest to do przyjęcia (w końcu mówimy o big-bike'u), to 650-tka ze swoimi blisko 220 kilogramami wypada słabo na tle konkurencji, ważącej generalnie sporo poniżej 200 kg. Gdy mówimy o zwinnym i poręcznym motocyklu miejskim 20-30 kg różnicy jest już odczuwalne.

Niezależnie od tego starsze Bandity zapadły nam w pamięci, jako świetne motocykle sprawdzające się bardzo dobrze w większości sytuacji na drodze. Dlatego też czekamy do wiosny z niecierpliwością na pierwsze jazdy nowymi motocyklami! To może być przebojowa ewolucja!

Dane techniczne

Bandit 1250 Bandit 650
Typ silnika 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa 1255 cm3 656 cm3
Średnica x skok tłoka 79,0 mm x 64,0 mm 65,5 mm x 48,7 mm
Stopień sprężania 10,5:1 11,5:1
Moc maksymalna 98 KM przy 7500 obr/min 85 KM przy 10500 obr/min
Moment obrotowy 108 Nm przy 3700 obr/min 61,5 Nm przy 8900 obr/min
Układ zasilania wtrysk paliwa wtrysk paliwa
Rozrusznik elektryczny elektryczny
Skrzynia biegów 6-stopniowa 6-stopniowa
Prędkość maksymalna 230 km/h 200 km/h
Długość całkowita 2130 mm 2130 mm
Szerokość całkowita 790 mm 780 mm
Wysokość całkowita 1235 mm 1095 mm
Rozstaw osi 1485 mm 1470 mm
Prześwit 135 mm 135 mm
Wysokość siedzenia regulowana 785/805 mm regulowana 770/790 mm
Masa suchego pojazdu 232 kg 219 kg
Zawieszenie przód 43 mm widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Zawieszenie tył wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i siły tłumienia wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, 7-stopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny, 4-stopniowa regulacja tłumienia siły odbicia
Hamulce przód / tył podwójny tarczowy / tarczowy podwójny tarczowy / tarczowy
Opony Przód: 120/70 ZR17 M/C 58W
Tył: 180/55 ZR17 M/C 73W Przód: 120/70 ZR17 M/C 58W
Tył: 160/60 ZR17 M/C 69W
Zbiornik paliwa 19,0 L 19,0 L
Norma czystości spalin EURO 3 EURO 3


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum forum klanowe Strona Główna->Premiery motocykli->Suzuki Bandit 650 i Bandit 1250 - rewolucja czy ewolucja?
Skocz do:  



Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group