Forum forum klanowe Strona Główna  Forum forum klanowe Strona Główna  
  forum klanowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum forum klanowe Strona Główna->Premiery skuterów->Piaggio MP3 trójkołowa rewolucja (zobaczcie na własne oczy)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Piaggio MP3 trójkołowa rewolucja (zobaczcie na własne oczy) <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
cordi
PostWysłany: Pią 23:15, 10 Sie 2007 Temat postu: Piaggio MP3 trójkołowa rewolucja (zobaczcie na własne oczy)


widać lubi to forum

Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z przed kompa





Wiele już było w przeszłości prób wykonania idealnego trójkołowca. A jaki jest idealny? Zaleta posiadania trzech kół to o wiele większa stabilność, niestety odbierająca przyjemność z jazdy w przechyle, którą tak lubimy.

Daleko od jednośladu

Patentów na tę bolączkę było sporo, ale nigdy nie były pozbawione wad. Zwykle były zbyt drogie, albo zbyt skomplikowane, co nastręczało wielu problemów eksploatacyjnych. Na domiar złego najczęściej nowatorskie pojazdy w fazie produkcyjnej miewały już więcej wspólnego z samochodem niż jakimkolwiek motocyklem czy skuterem.

Najlepszym przykładem przesady w konstruowaniu na siłę jest BMW C1. Niezrozumiałe funkcjonowanie, dziwne systemy dźwigniowe i pasy bezpieczeństwa niczym z wozu wyczynowego. Trudno było oczekiwać, że rynek ciepło powita pojazd, którego użytkowanie w połowie składało się z ruszania z miejsca. Chodzi nam przecież o jazdę, a nie przestawianie dźwigni i wciskanie guziczków. W konstruowaniu „bujanych” trójkołowców prym wiodą małe marki z krajów Beneluxu, jednak trudno się w nich doszukiwać choćby najmniejszych podobieństw z jednośladami.

Złoty środek

To prawdopodobnie znalazła marka Piaggio, więc pomysł może chwycić.

Początkowo projekt przypominał pojazd z kultowego filmu Mad Max, co zapowiadało nieziemską gratkę nawet dla zagorzałych przeciwników pojazdów skuteropodobnych.

Niestety obiekt roboczy Prototipo 03 z produktem finalnym ma tyle wspólnego, co Giertych z edukacją i sportem.

Piaggio MP3 to pierwszy prawdziwy, seryjny skuter trójkołowy.

Co pchnęło konstruktorów włoskiej marki do opracowania tego wynalazku?

Na pierwszy ogień idzie trakcja. Konstruktorzy podkreślają, że takie rozwiązanie daje nie tylko lepszą stabilność w zakrętach, ale o wiele większą przyczepność na mokrej nawierzchni.

Kolejnym plusem jest droga hamowania. Skuter wyposażony jest w trzy pełnowymiarowe tarcze hamulcowe o średnicy 240mm. Jak zapewnia producent, redukuje to drogę hamowania nawet o 20 procent, co w mieście ma niebagatelne znaczenie, a i na trasie bywa bardzo przydatne.

Co dostajemy poza zapewnieniami?

Przede wszystkim duży, całkiem zgrabny skuter turystyczny, który jeździ tak jak każdy normalny jednoślad, czyli bez najmniejszych problemów daje się pochylać w zakręcie.

Wyposażono go w trzy koła o słusznej średnicy 12 cali. Dwa z przodu i jedno z tyłu. Rozmiary opon to 120/70 z przodu i 130/70 z tyłu, czyli niemal jak w prawdziwym motocyklu.

Pochylenia w zakrętach zapewni układ dźwigni w przednim zawieszeniu, który pozwala na przechyły w granicach 40 stopni. Jest to układ elektro-hydrauliczny, który w zakresie niskich prędkości pozycjonuje skuter w pionie, co pozwala bezstresowo zaparkować.

Jednak więcej skutera

Zewnętrznie Piaggio MP3 prezentuje się…okazale.

Z przodu można go pomylić z dużym skuterem śnieżnym, tylko,…czego skuter śnieżny szuka na asfalcie. Przeznaczenie MP3 to turystyka, dlatego poza obszernymi osłonami posiada on szereg schowków, rozbudowaną deskę rozdzielcza i spory jak na skuter prześwit 780mm.

Piaggio MP3 będzie na początek dostępny w dwóch wersjach silnikowych.

Będą to jednostki Piaggio Quasar 250i.e. i Leader 125.

Quasar 250i.e. to najnowszy silnik marki Piaggio. Jest to czterosuw z czterozaworową głowicą, wtryskiem paliwa i chłodzeniem cieczą. Spełnia ostre normy Euro3.

Podobnie nowoczesną jednostką jest mniejszy silnik 125cm. To również czterosuw spełniający najostrzejsze normy. Oba silniki to jednostki niezwykle oszczędne pozwalające przejechać nawet 25km na litrze benzyny. Przy 12sto litrowym zbiorniku MP3 daje to zasięg nawet 300km na jednym tankowaniu.

Podsumowując

Czy skuterowa trajka się przyjmie, czy podzieli los takich konstrukcji jak BMW C1 i rychło zniknie z ofert sprzedaży? Czas pokaże, ale jest coś, co przemawia szczególnie za tą koncepcją. Nie jest tak strasznie „wydumana” i udziwniona, by już na wstępie wzbudzać kontrowersje. MP3 to jednak normalny duży skuter, tylko koła ma trzy…a przecież zawsze lubimy jak nam się daje więcej…pozostaje kwestia, za jaką cenę.
Zdjecia: Piaggio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czesio
PostWysłany: Nie 20:43, 12 Sie 2007 Temat postu:




Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Piaggio ma zaczac produkowac skutery hybrydowe od 2008r

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mudzyn
PostWysłany: Pon 13:52, 13 Sie 2007 Temat postu:


Doradca techniczny:D

Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Wygląda jak moja hulajnoga na 3 kólkach i system skrecania ma podobny Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum forum klanowe Strona Główna->Premiery skuterów->Piaggio MP3 trójkołowa rewolucja (zobaczcie na własne oczy)
Skocz do:  



Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group